septiembre 21, 2007

Durex

The Big Day Out (BDO) is the most talked about annual music event in New Zealand, attracting over 40,000 people. Durex gave DDB New Zealand NZ$7,000 to create a strong presence there and get young people talking about and using their products. You can't use condoms on your own, so they decided to do a little matchmaking. Everyone was given a lanyard (neck tag) displaying a number and told to find the person of the opposite sex with the same number. Guys were given blue ones, girls pink ones. A NZ$5,000 prize was on offer for one lucky couple. 40,000 tags were given out. Thousands of condom and lube samples were also handed out, just in case, as well as other branded giveaways. Sales increased 35% from the same time last year. Durex want to do it again next year.

Agency: DDB New Zealand

Big Day Out es el evento musical más popular en Nueva Zelanda, al que asisten alrededor de 40.000 personas. Durex dio a DDB Nueva Zelanda cerca de €4.000 para tener una sólida presencia en dicho evento y conseguir que los jóvenes hablaran de –y usaran el producto. Ya que los condones no los puede usar uno sólo, decidieron hacer de celestina. A todos se les dio un colgante que mostraba un número y se les pidió que encontraran a la persona del sexo opuesto que llevara el mismo número. Las chicas recibieron colgantes rosa y los chicos azules. Había un premio de cerca de €3.000 para una pareja. Se repartieron 40.000 colgantes, miles de condones y muestras de lubricante. Las ventas se incrementaron en un 35% en comparación con el mismo período del año anterior. Durex quiere llevarlo a cabo nuevamente el próximo año.



via directdaily

No hay comentarios: