“Llámame”, la nueva acción desarrollada por Marketingvivo para Nokia, enriquece, aún más, la relación de la marca con los consumidores, haciendo tangible el famoso lema de la marca, “Connecting People”, a través de la música, una de las aplicaciones que más demandan los usuarios a la nueva telefonía móvil.
Así, todos los fines de semana desde el pasado 19 de octubre, escaparates de tiendas de diverso tipo se transforman en escenarios de lujo donde distintos artistas actúan en directo. Un total de 30 escaparates en Madrid y otros 24 en Barcelona acogen hasta el 23 de diciembre estos repentinos conciertos dirigidos a todos los públicos, en función de la zona y horario de la acción.
El único requisito para poder disfrutar de la música es llamar desde un móvil a un número gratuito que se proyecta en el escenario. Con esta simple acción cualquier persona puede disfrutar de la calidad artística de los 18 músicos y djs que participan en la campaña y cuyos estilos musicales abarcan desde la música clásica y el jazz, hasta el pop, el rock o la música electrónica. Entre ellos, se encuentran artistas como Dj Thiago, Rash,
Para solventar el reto tecnológico, Marketingvivo ha contado con la inestimable colaboración de su partner Waskman, que ha hecho realizable esta idea.
NOKIA OFFERS FREE LIVE CONCERTS THROUGH THE MOBILE PHONE
A new interactive experience between the brand
and customers employing music as a tool
Nokia keeps on surprising people with its use of shop windows as live advertising media. This time, it makes use of these places as unexpected musical stages, in which people –using their mobile phones- can enjoy the performances of different kinds of artists.
‘Call Me’, the new action developed by Marketingvivo for Nokia, enriches the brand relationship with mobile users making tangible their famous slogan ‘Connecting People’, but this time through the music, one of the most demanded applications of mobile phones technology customers.
This is how, every weekend since last October 19, the windows of different kind of shops are transformed into luxury stages where various artists give free live performances. Using 30 shop windows in Madrid and
The only requirement to enjoy the music is making a call from a mobile phone to a toll free number projected in the stage. With this simple action anyone can enjoy the artistic quality of the 18 musicians and Dj’s taking part in the campaign, whose musical styles go from Classical Music and Jazz, to Pop, Rock or Electronic. Among them are artists as Dj Thiago, Rash, Mario Martínez or Antonio Romero.
Regarding tecnology challenge, marketingvivo counted on his partner Waskman, who brilliantly solved it.
People are massively participating and enjoying the experience.
No hay comentarios:
Publicar un comentario